opc_loader

                                                                                             1. Wat zijn dual-sim telefoons?
                                                                                             2. Waar komen dual-sim telefoons vandaan?
                                                                                             3. Zijn alle getoonde toestellen simlock-vrij?
                                                                                             4. Welke merken telefoons bieden jullie aan?
                                                                                             5. Voldoen alle artikelen op de website aan de Europese richtlijnen?
                                                                                             6. Hoe zit het met mijn garantie?
                                                                                             7. Kan ik gericht zoeken naar een geschikt toestel in de webshop?
                                                                                             8. Ik wil een ander dual-sim toestel dan op de website staat. Kan dit?

1. Wat zijn dual-sim telefoons?
Dual-sim toestellen zijn telefoons waarbij u fysiek 2 simkaarten in het toestel kunt plaatsen. Op al onze dual-sim toestellen bent u dan ook op beide simkaarten tegelijkertijd bereikbaar. Wanneer u een oproep wilt maken, kiest u eenvoudig een contact uit het telefoonboek of belgeschiedenis en selecteert u vervolgens met welke simkaart u deze persoon wilt bellen. Zo eenvoudig is het!
Dual-sim toestellen zijn vooral geliefd onder mensen uit het zakenleven die werk en privé gescheiden willen houden. Ook mensen die vaak reizen, dan wel vaak bellen naar het buitenland, zien de voordelen in van een dual-sim telefoon. Ook is het ook mogelijk met een dual-sim toestel verschillende abonnementen met elkaar te combineren, bijvoorbeeld 1 met een flinke databundel en 1 met veel belminuten. Alle opties liggen open!
Al onze dual-sim telefoons zijn niet provider afhankelijk en derhalve kunt u simkaarten van verschillende providers en zelfs uit verschillende landen met elkaar in 1 toestel combineren.

2. Waarom zijn dual-sim telefoons zo lastig te vinden?
Fabrikanten verdelen de wereld in verschillende regio`s. Voor iedere regio wordt er vervolgens bepaald welke modellen er in deze regio worden geintroduceed. Zo kan het bijvoorbeeld zo zijn dat de Samsung Galaxy A5 2016 wel als dual-sim in regio A verschijnt maar niet in regio B. Helaas zit West Europa vaak in de regio waar doorgaans nauwelijks dual-sim smartphones worden geintroduceerd.

Vervolgens -om het leuk te maken- kan hetzelfde modelnummer verschillende specificaties hebben in verschillende delen van de wereld. De eerder genoemde Samsung Galaxy A5 2016 (typenummer: A510FD) was bijvoorbeeld hybrid dual-sim in Rusland maar niet hybrid dual-sim in andere landen.
In dit verschrikkelijke woud van verschillende specificaties en modellen zoeken wij precies de juiste modellen voor compatibiliteit in West Europa. Deze toestellen vindt u dan ook vervolgens op onze website.
Meer informatie over dit onderwerp kunt u in dit artikel nalezen

3. Zijn alle getoonde toestellen simlock-vrij?
Ja. Op onze website worden alleen maar toestellen getoond die simlock-vrij zijn. Wij handelen momenteel niet in abonnementen en zijn compleet onafhankelijk van grote telecomaanbieders.

4. Welke merken telefoons bieden jullie aan?
Als u al eventjes op onze website heeft lopen rondneuzen, is u ongetwijfeld opgevallen dat wij naast de bekende (grote) merken ook enkele minder bekende merken. Gezien het feit dat de dual-sim markt nog opkomend is, zijn er ten opzichte van single sim toestellen opmerkelijk minder toestellen beschikbaar. Wij zijn daarom continu opzoek naar kwalitatief hoogwaardige dual-sim telefoons en in deze zoektocht komen wij wel eens toestellen tegen van minder bekende merken.
Een minder bekend merk betekent niet per saldo dat dit merk dan toestellen van mindere kwaliteit maakt. Zelf testen wij alle modellen eerst zelf om te zorgen dat u als klant een degelijk toestel ontvangt dat doet wat u ervan kan verwachten. Wij bieden op al onze toestellen 24 maanden garantie en tevens houden wij de Europese richtlijnen betreffende producteisen in ons achterhoofd.

Wat wij pertinent niet verkopen zijn de look-a-likes en clones uit China. Buiten dat de verkoop hiervan niet toegestaan is vanwege het totaal ontbreken van verplichte veiligheids keurmerken en patent- en merkschendingen, kunnen we op basis van onze jarenlange ervaring stellen dat deze kwalitatief doorgaans echt van een ander niveau zijn. Enkele merken waar wij sinds enkele jaren wel prettig mee samenwerken zijn o.a. Allview Mobile en myPhone Mobile. Omdat dit beiden Europese leveranciers zijn voldoen hun producten wel aan alle verplichte veiligheidskeurmerken.

5. Voldoen alle artikelen op de website aan de Europese richtlijnen?
Ja. Alle door ons geïmporteerde artikelen van buiten de EU worden door ons en ingehuurde bevoegden getest om na te gaan of deze toestellen voldoen aan Europese regels. Hierbij kan gedacht worden aan diverse verplichte veiligheidsmarkeringen (straling!) of regels over geleverde artikelen binnen de Europese Unie.

6. Hoe zit het met mijn garantie?
Op alle door AlwaysConnected geleverde artikelen wordt op dezelfde wijze garantie verleend zoals u dat in de winkel gewend bent. Daarbij zijn de reguliere garantiebepalingen van toepassing zoals de fabrikant van het artikel die heeft bepaald. Deze garantie is in de meeste gevallen 1 jaar en bij sommige producten 2 jaar. Indien er een langere of kortere termijn van toepassing is, wordt dit uitdrukkelijk bij het product vermeld. Deze garantie dekt alleen defecten tengevolge van ondeugdelijke vervaardiging of constructie. Deze garantie dekt niet schade ten gevolge van ongevallen, van welke oorzaak dan ook, normale slijtage, achteloosheid en aanpassing, modificatie of reparatie die zonder de toestemming van de fabrikant is uitgevoerd.
Enkel op actieartikelen kunnen afwijkende bepalingen van toepassing zijn. Deze zijn dan altijd duidelijk bij het product vermeld. Voor meer specifieke vragen over de garantiebepalingen van uw GSM (en de verschillende onderdelen en accessoires) kunt u het beste contact opnemen met een van de servicepoints/centers of rechtstreeks met de helpdesk van de fabrikant van de GSM. De standaard garantie is geldig vanaf de datum zoals vermeld op de aankoopfactuur.

7. Kan ik gericht zoeken naar een geschikt toestel in de webshop?
Ja, dit is mogelijk. Wanneer u drukt op de sectie Dual Sim Toestel op onze website, zult u in de linkerzijde een menu zien. Hierop kunt u onze toestellen uitfilteren naar uw eigen wensen.

8. Ik wil een ander dual-sim toestel dan op de website staat. Kan dit?
In speciale gevallen zijn wij in staat bij één van onze leveranciers bepaalde dual-sim toestellen in te kopen. Dit kunnen wij op verzoek doen. U kunt middels het contactformulier contact met ons opnemen. Wij willen benadrukken dat wij geen imitaties, clones en look-a-likes van bekende merken zullen inkopen.

Terug naar boven

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op, middels een van de mogelijkheden vermeld in de sectie Contact op onze website.

  • Nederlands
  • English